Till Viktoria

Han kom som en svag vilsen bris ända upp från Spanien och flög som en stormvind in i ditt hjärta. Han satte ett avtryck i den iskalla snön men ett varmt spår i ditt inre.

Han var ett vilsekommet, välkommet inslag i ditt hem.

 

Du gav honom ett hem och du såg till att han fick se fåglar och att han fick ströva runt i naturen. Du gav honom en fru som han skyddade och månade om lika mycket som du. Du gav honom trygghet och tillit.

Du såg till att hans år i din vård blev till de bästa.

 

Han tog dig ut på iskalla turer i snö och blåst, som bara han gillade. Han drog omkull dig i sin iver och tro att han kunde flyga upp i träden som en fågel och gav dig ett ärr som sitter inristat i dig för all framtid.

Han växte till både kropp och själ i din vård. Du var hans trygghet.

 

Du tog för hans skull det svårt beslut. Osjälviskt och klokt.

Du var hans matte, den bästa han kunde få.


Kommentarer
Postat av: Viktoria

Tack mamma! tårarna rinner när jag läser detta. Det har varit en tung dag. Nu har jag inte mitt hjärta hos mig längre men han finns kvar i alla minnen och definitivt i mitt hjärta.

2011-09-30 @ 21:48:47
Postat av: Ci

Åh så fint skrivet mamma, tårarna rinner nu.

<3

2011-10-01 @ 07:44:36
Postat av: Fredrik

Oj vad du kan skriva fint Ingalill!! Spillde nästan en tår i kaffet här. Ha det bra så ses vi.

2011-10-05 @ 07:31:26
URL: http://downsetlife.webblogg.se/
Postat av: jeanette

Så himla fint du skriver moster!

Tårarna bara rinner här nu...ja lilla Viktoria....det är mycket man ska gå igenom i livet!Kramar till er alla!

2011-10-05 @ 22:54:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0