Snart Påsk

Sitter här och tänker på vad som ska ordnas inför påsken. Man måste handla men först måste man bestämma sig för vad man vill ha att äta. Marina förslog något gult och Viktoria ägg. Det är väl bra men jag tror jag behöver en något utförligare nota än så. Påsken känns ju inte så "viktig" som julen med en massa traditionella krav som julen, men lite vill man ju ändå ha som det alltid har varit. Sillen den vill man ju inte vara utan. Äggen är ju ett måste. Jansson är ju inte dumt det heller. Köttbullar är ju alltid gott. Ja så håller tankarna på och snart har man väl gjort allt man brukar göra.

 

Men det är en massa annat också som måste fixas. Kvasten ska ses över så att den funkar som den ska till imorgon. Vore ju pinsamt om man fick lov att nödlanda eller hemska tanke, om man skulle krascha. Måste leta upp katten för den tappade jag i fjol. Kanske kan få låna Mysan. I värsta fall få jag väl ta en av hundarna, blir väl ett jävla liv på Blåkulla med alla katter som ränner där, men det kan nog bli en skojig upplevelse. Kopparpannan ska putsas. Glömde det ett år och då blev jag mobbad av en riktig sat(påsk)kärring. Hucklet ska strykas och kjolen lappas. Fick en reva i den när jag landade förra året. Hade hela gärdet för mig själv men var naturligtvis tvungen att stila och åkte in i tallen. Undrar hur vädret ska bli, hoppas att det blir hyfsat. Fattar ni hur kallt det är om benen när det är minusgrader. Ingen AC och stolvärme precis. Har ju inte senaste snitt på min kvast kan man säga. Har funderat på att byta upp mig någon årsmodell men jag har ju haft den här nu i rätt många år och har ju liksom lärt mig att gilla den. Gammalt gediget hantverk, krakstör och björkris.

 

Nu börjar barnen att bli så stora så om jag har lite tur är det kanske någon av dem som vill följa med i år. Vet att de har kvalifikationerna för att bli riktigt bra påskkärringar. Humöret, temperamentet och ingen av dem är ju flygrädd vad jag vet. Skulle vare en mäktig syn när vi startar och landar, sex glada kärringar på rad.

 

GLAD PÅSK


Kommentarer
Postat av: Robin

Haha du är för rolig du :)Du får låna Mysan om du vill. GLAD PÅSK!! Till er med

2010-03-31 @ 11:44:22
URL: http://robs.bloggplatsen.se
Postat av: Marina

Jag följer gärna med till blåkulla:) Glad påsk!!!

2010-03-31 @ 13:12:25
Postat av: Ci

jag följer med, givet funderar på om man skulle vara så moderna att man ta vattenkokaren i år? och så får väl Lucifer sin sista färd, katten alltså.

2010-03-31 @ 20:43:36
URL: http://icessilisvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0