Min man

Igår fyllde min man år, inte så mycket bara tre år mer än jag. Han är en lagom tjock man i sina bästa år. Inte för att det spelar så någon roll hur han ser ut men jag tycker att han är fin. Det är inte det som gör att jag älskar honom så mycket. Det gör jag för så många andra saker skull. För visst måste det vara kärlek, helt säkert.

 

Hur jag kan vara så säker? Det är lätt. Ingen har någonsin fått mig att känna mig så varm inuti för så många små saker. Våra fingrar snuddar lite vid varandra, ändå känns det som en omfamning. Han går förbi mig i köket och jag känner hands andedräkt i nacken, det blir knottrigt på hela kroppen. Han ser när jag behöver tröst, det behövs inga ord. Han känner när jag är orolig och har alltid tid med mig då. Han låter mig sura färdigt utan att avbryta, en mycket god egenskap :-). Han är aldrig grälsjuk. Han tänker ofta samma tanke som jag, samtidigt. Jag älskar att sitta och se på honom när han går omkring och tänker, när han är i den där världen där han löser sina problem och gör ritningar.

 

Det finns ingen svartsjuka i hans sätt att vara mot mig. Det gör mig glad för då vet jag att jag är älskad tillbaka. Jag behöver aldrig känna att jag ska skynda mig hem för att slippa misstankar. Jag skyndar mig hem för att jag trivs bäst i hans närhet. Det finns inget fördömande i hans sätt att vara därför kan jag vara mig själv och behöver inte förställa mig. Jag behöver inte dra små nödlögner för att skyla över mina misstag, han blir ju inte arg. Han är ärlig och kan visst ifrågasätta mig men alltid på ett konstruktivt sätt. Jag har aldrig känt mig så lugn och harmonisk och ändå så bubblande full av känslor i någon annans närhet.

 

Jag är så lyckligt lottad som har en man som inte bara är smart och snäll han är jävligt händig också. Det är han som har gett byggnorm-karlson ett ansikte, och det helt utan ritningar, även om han säkert hade föredragit det. Men han får inga ritningar av mig, ja jag vet, det är lite egoistiskt av mig. Men vad gör man inte för att se honom gå och tänka en stund :-).

 

Tänk vilken lycka att få bli älskad av en sån man och att jag får vara hans fru.


Kommentarer
Postat av: Robin

Det låter underbart :) Känns ungefär som jag känner för Viktoria.. Men jag är inte hälften så händig som Tomas.

2010-03-20 @ 05:53:38
URL: http://robs.bloggplatsen.se/
Postat av: Ci

Jag är så glad att du funnit din Thomas, mammsen.

2010-03-20 @ 11:46:15
URL: http://icessilisvarld.blogg.se/
Postat av: Marina

Jag är med så underbart glad att ni har funnit varandra. För vilka två hade varit bättre för varandra än ni.

2010-03-20 @ 16:36:26
Postat av: Emma

Det är verkligen det vackraste jag någonsin läst. det tåras i mina ögon hur fint du förklara din kärlek till min pappa. Det är fint att han har dej med tycker jag. Det skulle inte finnas någon Bill om inte Bull fanns, så att säga:D

2010-03-27 @ 21:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0