Är det vår nu?

Jag tror att det är vår nu. Det är visserligen mörkt ute ännu, klockan är fyra bara, men man kan ändå ana våren. Jag satt nyss på trappan och någonstans där ute i mörkret så sjöng en koltrast, bara för mig. Långt borta i skogen hörde jag en uggla. Mina lampo har smält fram utmed gången och snön har fått ge med sig i mitt fikahörn under köksfönstret. Man kan ana att det kommer upp lite blommor i rabatten som är till hälften snöfri. Det är så tyst och stilla.

Vår båt har tinat fram och till helgen ska jag försöka klättra in i den. I väntan på att isen ska släppa sitt tag om Östersjön så ska det rustas för nya äventyr. Ser fram emot att få börja fixa med den. Sy nya dynor. Skura bort vintern. Göra i ordning kapellet. Längtar som en galning efter att få göra första turen ut till ön.


Kommentarer
Postat av: Wicki

Åh vad härligt det låter det vill jag också!!

2010-03-26 @ 09:09:44
URL: http://wickiis.blogg.se/
Postat av: Ci

jag hänger också på :D

2010-03-26 @ 10:56:27
URL: http://icessilisvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0