Kalas

Tänk att få sitta vid köksbordet och planera vad du skulle ha på dig. Att få göra en lista över vilka du ville bjuda. Att se att det du valt på menyn är sådant som jag gjort förr. Det var roligt att få gå på stan och prova och köpa kläder. Det värmer att se hur glad du blev när du fick köpa precis det du ville ha. Att få gå runt på Glitter och prova smycken, matcha färger och former. Att i panik få rusa upp på stan efter jobbet för att kompletera med ett par nya byxor därför att de vi beställt inte gjorde sig så bra till skjortan du ville ha. Att få ordna ett klas till någon som blir så glad är värt hur mycket som helst.

Nu är kalaset snart slut för min del och jag kan med en varm och glad känsla sitta här vid datorn och höra dig skratta och fnittra tillsammans med Viktoria, Veronica, Markko och naturligtvis Andreas.  Ni får tycka vad ni vill är lyx men för mig är detta det största av livets goda. Jag tillhör nog en av de rikaste. Om man aldrig har gjort och känt något liknande då har man heller aldrig haft någon lyx och rikedom.

Jag önskar dig all lycka nu när du är klar med din utbildning och ska ge dig ut i livet. Kanske får du jobba med det du älskar (och då menar jag inte Andreas) och som du utbildat dig till i dessa tre år. Du har slitits mellan hopp och förtvivlan, lusten att bara lägga ned och strunta i alltihopa. Du har svurit över matte och lärare. Du har kämpat med resorna till och från skolan. Du har vänt och vridit på dina slantar för att de skulle räcka till det allra mest nödvändiga.

Därför har det varit med stor glädje som din far och jag ordnat med din student och jag hoppas att du kommer att minnas den.

Jag är så stolt över dig Emma.

Kommentarer
Postat av: Ci

Nu gråter jag en skvätt :)

2010-06-10 @ 23:00:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0