En höna av en fjäder

Tänk vad lätt det är att göra en höna av en enda liten fjäder. Men så otroligt komplicerat att bara få en fjäder kvar när man har gjort hönjäveln. Allt började med en liten kommentar. Nu byggs den på och byggs på. Hur stor ska hönan få bli innan den spricker. Vad finns kvar när den spricker. Ibland undrar jag varför man över huvud taget gör en höna när man inte vill ha den. Hönan gör ingen glad. Många går runt på tå och vaktar sin tunga för att inte hönan ska växa. Andra låter tungan fara utan att höra med alla inblandade, då växer hönan igen.

 

Vem ska sticka hål på den upppumpade hönan? Vem kan hitta fjädern som, bara denna enda, är original? Blev det en höna för att fjädern var fel eller orätt eller för att man helt enkelt ville göra en höna. Finns det något behov av explosiva hönor. Ja, vad vet jag, jag tycker inte det men någon annan tycker kanske annorlunda. Jag vet inte så mycket om hönor men jag kan en hel del om fjädrar.

 

Om man har barn så kommer man att lägga sig i deras liv, så länge man älskar dem. Att bli tillrättavisad av sin mor och far är en del av livet i en familj som älskar, tycker jag. En mor som blir lite ledsen, en far som blir lite besviken måste man kanske lära sig att leva med. Jag lever hellre med en liten gliring från min mor och far en att leva utan dem.

 

Älska er av hela mitt hjärta. Låt inte hönan växa mer nu. Om vi hjälps åt så tror jag att den spricker och kvar blir en fjäder som vi kan ha i hatten.


Kommentarer
Postat av: Peter

Tänk så lyckligt lottade vi är som har en klok och underbar svägerska, syster, mor, fru, dotter, svärmor och moster och sist men inte minst VÄN!!!

2010-08-18 @ 12:15:26
Postat av: Ci

Jag håller med Peter :)

2010-08-18 @ 13:03:53
Postat av: Andreas

Jag håller med dig fullt ut Ingalill. Jag känner mig väldigt träffad som en person som låter tungan fara lite som den vill. Men jag fick mig en liten insikt av det du skrev och ångrar mig nu att jag inte var mer eftertänksam. Detta är något som jag kommer att ta med mig i framtiden.

2010-08-18 @ 21:02:53
Postat av: Ingalill

Min önskan med detta inlägg är att vi ska prata med varandra inte om och till varandra. Många småsaker blir oftast inget om man reder ut dem medan de är just småsaker. Många människor går omkring och är ledsen, besviken och arg helt utan anledning. Man missar då så många fina stunder tillsammans.



Men vi ÄR en familj och vi klarar ut allt bara vi hjälps åt.

2010-08-19 @ 21:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0