Tidig morgon

Idag är det 6 april och det är tidig morgon 05.00, fortfarande mörkt ute. Jag har kokat kaffe och tagit in tidningen till min man innan han åkte till jobbet. Har ögnat igenom tidningen och läst lite bloggar. Varit ute och tagit ett bloss och hamnade mitt mellan två rödhakar som hade en kärleksfull morgon sång. Jag hoppas att det blir bra väder idag eftersom jag har semester. Tänkte förbereda mig lite inför sommarens blomsterprakt, hoppas jag.

Ska bära upp mina pelargoner ur källaren och se ifall det är något liv i dem. Fick en liten påminnelse av mor när var där i helgen. Hon hade redan fått fart på sina. Men det är klart hon kan det där med pelargoner, har alltid så fina. Fick en brudslöja av Marina i födelsedagspresent och den måste också tas om hand. Fick Freesia lökar också men de ska inte sättas riktigt ännu. Det blir nog jätte fint, fast lite senare i sommar.

Eftersom helgen har varit så fin så blir man lite insprerad att fixa till så att man är förberedd inför den stundande våren och sommaren. Trädgården ser lite tilltufsad ut efter vintern. Gräsmattan är platt som om en ångvält kört fram. Ska det blir gräsmatta igen tro, vi får hoppas det. Nu är den bara platt och blöt. Rabatterna måste snyggas till och grusgången krattas. Gruset har lagt sig i vallar utmed kanterna av allt skottande. En hel del grenar har gått av på buskarna. Måste klippas lite både här och där. Lite ruttna äpplen har tinat fram, var visst inte så duktig att kratta innan snön kom och gömde allt skräp.

Det är mycket att stå i så jag hoppas att det blir väder att vara ute i.

Helgen har som sagt var varit kalasig, i dubbel bemärkelse, jag har haft glödjen att ha många gäster. Hela familjen har varit hemma hos oss. Tyvärr inte far eftersom han var sjuk men som tur är kände sig bättre när vi var och hälsade på påskdagen.

Alla våra barn har varit hemma i helgen och det gör mig så glad. Dit räknas även Lucas och Hampus (bonus). Det är lycka att vara med dem. Att höra dem skratta och snattra ;-) Att få se dem växa och då menar jag inte på längden utan som människor. Att se hur de utvecklas och att se hur de formas av det som livet gett dem, tvingats på dem. Att se att även om livet inte alltid är en dans på rosor så har Thomas och jag ändå gett dem redskapen för att klara sig, de är självgående. De står i blom, är inga små knoppar längre som vi måste akta för frosten. De kommer att palla en frostnatt.

Och skulle det bli riktigt riktigt kallt så kommer vi sättandes med täcket och sveper in er. Inte för att vi måste utan för att vi vill och troligen för att vi inte kan låta bli.




Kommentarer
Postat av: Marina

Det finns inga som är bättre än du och Thomas på att få oss eller i alla fall mig på att känna mig varm även om det är en riktigt kall vinternatt! Älskar er!

2010-04-06 @ 10:01:57
Postat av: Wickii

Vad fint=) Utan er vid sidan hade jag aldrig orkat med att gå igenom det jag gör. Tack mamma för att ni finns och för att ni alltid gör det! Älskar dig!

2010-04-06 @ 12:10:49
URL: http://wickiis.blogg.se/
Postat av: Ci

Älskar dig mammsen! Trotts att jag säkert orsakat många av thompas och ett av dina (du har väl inga va) Gråa hår så har ni ju hjälpt mig att bli den jag är idag och det kommer jag alltid att vara er tacksamma för.

2010-04-06 @ 12:15:34
URL: http://icessilisvarld.blogg.se/
Postat av: Robin

Låter som ni haft det trevligt och trevligare lär ni få det :) När sommaren och båtfarandet kommer :) Blir nåt man kommer sakna kan jag lova ha det bra och sköt om er därborta..

2010-04-06 @ 14:38:54
Postat av: Veronica

Fint Ingalill. Har säkert bidragit till min beskärda del av era gråa hår, men utan er hade jag aldrig kunna stå så stolt och stark som jag gör nu. Ni har gjort ert bästa, resten får vi stå för :-D Älskar er och hade aldrig klarat mig utan er.

2010-04-06 @ 18:08:11
Postat av: Ingalill

Det värmer att höra så många fina ord. Vi kommer att fortsätta att göra vårt bästa så länge vi orkar. Å, Robin vill du åka ut och fiska i sommar så är det bara att höra av sig, det vet du.

Ingalill och Thomas

2010-04-06 @ 20:49:06
Postat av: Robin

Tack så mycket då vet jag.. Vi får se när en annan får semester :) Ni har faktiskt funnits där rätt mycket för mig med och det tackar jag för. Alla dessa år hur hade jag klarat mig utan allt sjussande hit och dit :)

Tack för allt. Ni har en plats i mitt hjärta allihopa :)

2010-04-06 @ 21:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0