Min Födelsedag

Blev min födelsedag annorlunda eller...fyller ju första april så jag trodde ett tag att någon drev med mig. Den började ju så bra med att jag fick en födelsedagspresent av min man. En jättesnygg vit skjorta som ajg nog ska stila omkring i imorgon. Sedan åkte jag till jobbet och väl där så tänkte jag ändra på min semester lite. Men inte då. Har man ingen att byta med så får man inte byta även om inte på något sätt ”äventyrar” produktion och kvalitet. Ja ja man får väl försöka vänja sig vid tanken på att orättvisorna styr. Jag som trodde att eftersom jag har flyttat på en eller flera veckor i 8 års tid inte skulle ha några problem med att få flytta nu. Men där trodde jag fel. För om man vill flytta på sina semesterveckor då räknas inte det som samma. Om ni förstår vad jag menar.

 

När den värsta svallningen gått över så var det dags att åka hem. Jag hade parkerat nere i hamnen. Men va f.....n händer då, jo jag har fått parkeringsböter. Det brinner naturligtvis av igen. Jo visst var det mitt eget fel eftersom jag inte hade lagt upp parkeringstillståndet i rutan. Intalar mig själv att ingen annan än jag var skyldig till det.

 

Körde iväg mot Klockartorpet för att hämta Marina och Lucas. Hamnade bakom en stinkande Mersedes som spydde ut svart illaluktande avgas på mig. Den lilla miljösvinet skulle naturligtvis nästan lika långt som jag. Kännde hur det blev varmt i hjärnan igen.

 

Hämtade upp Marina och Lucas och vi åkte till Willys i Söderköping för att handla. När vi hade kommit in 10 meter i affären så kom där en galen kvinna som redan i entrén hade överskridit hastighetsgränsen för dagligvaruhandel. Hon rammade mig i sidan på sin vansinnesfärd mot sill och ägg. Jag kände hur det tände till på alla 8 i ett ögonblick. Jag bara gapade rakt ut något om galna människor. Jag såg hur leendet spred sig i ansiktet på Marina när jag högt och tydligt deklarerade att ”jag är visserligen inte fet men nog är jag stor nog för att synas”.

 

Nu har jag och flickorna fixat lite att äta på till imorgon och som tur är så har lyckan vänt. Dagen slutade bra tillsammans med min familj.


Kommentarer
Postat av: Robin

Du kan bli arg du :) Hoppas du får det trebligt i morgon

2010-04-01 @ 23:29:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0